آدرس نمایندگی مرکزی : تهران خیابان مطهری ، ابتدای قائم مقام جنوبی ، پلاک 158 ساختمان برتر سرویس | تلفن ثابت : 02191300348 | پیام رسان ها : 09991555491

ارتقا لپ تاپ ایسوس

هزینه ارتقا لپ تاپ ایسوس چقدر است؟

ایسوس یکی از محبوب ترین تولید کنندگان لپ تاپ در جهان است و طیف گسترده ای از مدل ها را برای نیازها و بودجه های مختلف ارائه می دهد.لپ تاپ های ایسوس به دلیل کیفیت و عملکرد بالا شناخته شده اند. با این حال، ممکن است با گذشت زمان، نیاز به ارتقا برای مطابقت با نیازهای شما داشته باشند. خبر خوب این است که بسیاری از لپ تاپ های ایسوس قابل ارتقا هستند، به این معنی که می توانید بدون نیاز به خرید لپ تاپ جدید، عملکرد آنها را افزایش دهید.

حال نوبت به جواب دادن به سوال اصلی میرسد, هزینپ ه ارتقا لپ تاپ ایسوس چقدر است؟

به طور کلی هزینه ارتقا یک لپ تاپ ایسوس نسبت به مدل لپ تاپ و میزان ارتقا درخواستی شما میتواند بین 1 تا 10 میلیون تومان متغییر باشد.

بخش های قابل ارتقا لپ تاپ ایسوس

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم خوشبختانه بیشتر لپ تاپ های ایسوس قابل ارتقا میباشد و در ادامه به بخش های که در لپ تاپ ایسوس میتوانید ارتقا دهید اشاره میکنیم.

ارتقا رم(RAM)

ارتقا رم لپ تاپ ایسوس

افزایش رم لپ تاپ ایسوس یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای بهبود عملکرد آن است. رم بیشتر به شما امکان می دهد برنامه های بیشتری را به طور همزمان اجرا کنید، به طور موثرتر چندوظیفه انجام دهید و فایل های بزرگ را سریعتر بارگیری کنید.

برای ارتقا رم باید در قدم اول دقت کنید که آیا رم لپ تاپ شما قابل ارتقا میباشد یا خیر. برای اینکار میتانید به دفترچه راهنمای لپ تاپ و یا وبسایت ایسوس مراجعه نماید و مدل لپ تاپ خود را جست و جو کنید.

هنگامی که تأیید کردید لپ تاپ شما قابل ارتقا است، باید نوع رم مناسب را انتخاب کنید. دو نوع اصلی رم وجود دارد: DDR3 و DDR4. نوع رم مورد نیاز شما به مدل لپ تاپ شما بستگی دارد.که میتوانید برای فهمیدن اینکه لپ تاپ شما از کدام نوع رم پشتیبانی میکند به وبسایت ایسوس و یا دفترچه راهنما مراجعه کنید.

بعد از گذراندن و تایید مراحل بالا نوبت به خرید رم میرسد که برای اینکار بهتر است از یک فروشگاه معتبر خرید کنید.برای نصب رم کافی است درب پشت لپ تاپ را باز کنید رم قدیمی را در بیاورید و رم جدید را جاگذاری کنید. البته اینکار به کمی دقت نیاز دارد پس اگر نیاز به کمک داشتید میتوانید به یکی از شعب نمایندگی تعمیرات ایسوس مراجعه نماید تا تعمیرکاران ما نسبت به نصب رم جدید شما اقدام نمایند .

قیمت خرید رم هم با توجه به ظرفیت مورد نیاز شما از 4 گیگ تا 64 گیگ , از 400 هزار تومان شروع میشود و تا 3 میلیون تومان متغییر میباشد.

ارتقا هارد (Hard Disk)

ارتقا هارد لپ تاپ ایسوس

ارتقای هارد لپ تاپ ایسوس می تواند راهی عالی برای افزایش عملکرد، فضای ذخیره سازی و طول عمر آن باشد. با جایگزینی هارد (HDD) با درایو (SSD) می توانید سرعت بوت شدن و بارگذاری برنامه را به طور قابل توجهی کاهش دهید، فضای ذخیره سازی بیشتری برای فایل ها و برنامه های خود داشته باشید و از مصرف انرژی کمتری لذت ببرید.حال شاید از خود بپرسید این دو هارد چه تفاوت های با یکدیگر دارند؟

SSD ها به طور قابل توجهی سریعتر، قابل اعتمادتر و کم مصرف تر از HDD ها هستند، اما قیمت بیشتری نیز دارند. اگر به دنبال بهترین عملکرد و سرعت بیشتر هستید، یک SSD انتخاب کنید. با این حال، اگر به دنبال گزینه مقرون به صرفه تری هستید، یک HDD ممکن است مناسب شما باشد.

با این حال نصب هارد نیز مانند رم میباشد کافی است بعد از خاموش کردن لپ تاپ و خرید هارد مورد نظرتان دربپشت لپ تاپ را باز و هارد قدیمی را جدا و جدید را نصب کنید. همچنین دقت داشته باشید که لپ تاپ ایسوس شما از قابلیت ارتقا هارد پشتیبانی میکند.

هزینه ارتقا هارد SSD از 800 هزار تومان تا 5میلیون تومان میباشد و هارد HDD تقریبا نصف قیمت SSD میباشد و از 400 تومان تا 2 میلیون تومان با توجه به ظرفیت مورد نیاز شما متفاوت میباشد.

ارتقا پردازنده(CPU)

ارتقا پردازنده لپ تاپ

متأسفانه، اکثر لپ‌تاپ‌های ایسوس در سال‌های اخیر برای ارتقای پردازنده طراحی نشده‌اند. این به دلیل لحیم شدن CPU به مادربرد است که جداسازی و جایگزینی آن را دشوار یا غیرممکن می‌کند ولی لپ تاپ های ایسوس مخصوصا سری ROG , TUF ,VIVOBOOK معمولا چون لپ تاپ های قدرتمند وگیمینگ میباشد, قابلیت ارتقای پردازنده را نیز دارند ولی بهتر است دفترچه راهنما و یا سایت ایسوس را حتما قبل از ارتقا چک کنید.

برای ارتقای پردازنده بعد از اینکه متوجه شدید لپ تاپ شما از قابلیت ارتقا پشتیبانی میکند باید نسبت به انتخاب CPU مناسب اقدام نماید که باید به :

  • نوع سوکت CPU مادربرد خود را مشخص کنید. این اطلاعات را می توانید در دفترچه راهنمای کاربر لپ تاپ خود یا وب سایت ایسوس پیدا کنید.
  • با توجه به نوع سوکت، CPU هایی را که با مادربرد شما سازگار هستند، پیدا کنید.
  • هنگام انتخاب CPU، به سرعت کلاک، تعداد هسته و رشته ها، حافظه پنهان و TDP (توان حرارتی طراحی) توجه کنید. به طور کلی، هر چه این اعداد بالاتر باشد، CPU بهتر خواهد بود.
  • با این حال، مهم است که CPU ای را انتخاب کنید که در محدوده توان حرارتی مادربرد شما باشد.

انتخاب و نصب CPU مانند هارد و رم نمیباشد و کمی دشوار میباشد پس اگر قصد ارتقا لپ تاپ ایسوس خود را دارید میتوانید به یکی از شعب ما مراجعه نماید تا مهندسین ما لپ تاپ شما را در کمترین زمان ممکن و با توجه به خواسته شما ارتقا دهند. همچنین اگر امکان مراجعه حضوری را ندارید میتوانید با شماره 02191300348 جهت دریافت پیک رایگان تماس حاصل فرماید.

از انجای که CPU مغز کامپیوتر میباشد قیمت ارتقا آن کمی زیاد میباشد و با توجه به نیاز شما از 2 تا 8 میلیون تومان موجود میباشد.

ارتقا کارت گرافیک(GPU)

ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ

برخلاف کامپیوترهای رومیزی، ارتقای کارت گرافیک (GPU) نیز مانند پردازنده در اکثر لپ‌تاپ‌ها به دلیل لحیم شدن GPU به مادربرد، دشوار یا غیرممکن است. با این حال، برخی از لپ‌تاپ‌ها، به‌ویژه مدل‌های گیمینگ و رده بالا، دارای GPUهای قابل تعویض هستند که می‌توان آن‌ها را ارتقا داد.

برای ارتقا کارت گرافیک به نکات زیر توجه کنید.

  • قابلیت ارتقا: ابتدا بررسی کنید که آیا لپ تاپ شما قابلیت ارتقای GPU را دارد یا خیر.
  • انتخاب GPU مناسب: GPU جدید باید با مادربرد لپ تاپ شما سازگار باشد و توان مصرفی آن از حد توان سیستم برق لپ تاپ شما فراتر نرود.
  • هزینه: اگر لپ تاپ شما گیمینگ میباشد و قصد دارید برای اجرا بازی های جدید کارت گرافیک را ارتقا دهید قیمت آن بسیار بیشتر از کارت گرافیک برای کار های روزمره میشود.

نصب کارت گرافیک نیز مانند پردازنده میباشد و برای نصب آن نیاز به دانش و تخصص دارید پس بهتر است از یک تکنسین کمک بگیرید تا از آسیب رسیدن به دستگاه خود جلوگیری نماید.

هزینه ارتقا کارت گرافیک کمی گران میباشد چرا که همانطور در بالا به آن اشاره کردیم کارت گرافیک معمولا در لپ تاپ های گیمینگ ایسوس قابل ارتقا میباشد و یک گیمر همیشه نیاز دارد که برای اجرا بهتر بازی ها از جدید ترین کارت گرافیک استفاده نماید به همین علت هزینه ارتقا آن بین 5 تا 20 میلیون تومان متغییر میباشد.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله متوجه شدید لپ تاپ های ایسوس تقریبا قابلیت ارتقا تمامی بخش ها را دارد و هزینه ارتقا با توجه به نیاز و کاربرد شما متغییر میباشد و برخی از این ارتقا نیاز به دانش و تخصص دارد پس بهتر است اگر قصد ارتقا لپ تاپ خود را دارید به مجموعه ما مراجعه نماید و یا برای کسب راهنمای با شماره 02191300348 تماس حاصل فرماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *