آدرس نمایندگی مرکزی : تهران خیابان مطهری ، ابتدای قائم مقام جنوبی ، پلاک 158 ساختمان برتر سرویس | تلفن ثابت : 02191300348 | پیام رسان ها : 09991555491

آب خوردگی لپ تاپ ایسوس | اقدامات پس از آب خوردگی

افتادن لپ تاپ در آب

اگر شما نیز دچار آب خوردگی لپ تاپ ایسوس شدید باید یبدانید که لپ تاپ ها پس از قرار گرفتن در معرض آب ممکن است هر خرابی را تجربه کنند.این خرابی ها ممکن است در آن واحد یا بعد از مدتی استفاده پیش بیایند پس بهتر است هرچه زود تر بعد از آب خوردگی به نمایندگی تعمیرات ایسوس مراجعه کنید. همواره باید اقداماتی را انجام بدهید تا از سوختن برد و هارد و مدار آن جلوگیری نمایید، پس از آب خوردگی باید اقدامات زیر را انجام بدهید:

  1. اولین کار حفظ خونسردی است.
  2. در مرحله دوم باید لپ تاپ خود را از برق خارج کنید.
  3. لپ تاپ را باید خاموش نمایید.
  4. آب موجود بر روی سیستم را تمیز کنید.
  5. سیستم را خشک کنید.
  6. آن را در اختیار تعمیر کار بگذارید.
  7. سعی کنید اتفاق به وجود آمده تکرار نشود.

با اتمام موارد گفته شده می توانید تا حد ممکن از سوختن قطعات درون سیستم به خصوص برد و هارد و مدار جلوگیری نمایید و سیستم خود را دوباره مورد استفاده قرار بدهید.

خونسردی خود را حفظ کنید.

اولین کاری هنگام مواجه شدن با مشکل آب خوردگی لپ تاپ ایسوس مواجه می شوید همواره حفظ خونسردی است چون این نکته اهمیت زیادی دارد گاه ممکن است در این شرایط شما عکس العمل نادرستی داشته باشید که منجر به سوختن سیستم می گردد و هزینه سنگینی را برای شما به همراه می آورد، پس در این شرایط آرامش خود را حفظ کنید و بدون نگرانی و استرس با سرعت بالا به تمیز کردن سیستم بپردازید تا بتوانید سلامت آن را حفظ کنید از خراب شدن آن جلوگیری نمایید.

لپ تاپ را از برق جدا کنید.

آب خوردگی لپ تاپ ایسوس

در مرحله از آب خوردگی لپ تاپ ایسوس که اهمیت بیشتری هم دارد شما باید سیستم خود را از برق خارج کنید زیرا برق وارد شده به لپ تاپ و وجود آب در سیستم می تواند به قطعات آسیب جبران ناپذیری وارد کند، لازم به ذکر است که وجود آب در سیستم هنگامی که لپ تاپ به برق است می تواند باعث آسیب رسیدن و سوختن برد اصلی گردد پس در صورت مواجه شدن با این مشکل حتما سیستم را از برق خارج نمایید تا بتوانید سلامت آن را حفظ کنید و از پرداخت هزینه گزاف جلوگیری نمایید. البته بدانید که این می تواند باعث بروز اتصالی گردد و به لوازم دیگر هم آسیب وارد کند.

لپ تاپ را خاموش کنید.

اقدامات پس از آب خوردگی لپ تاپ ایسوس

پس از آن که سیستم را از برق خارج گردید حتما لپ تاپ را خاموش کنید چون روشن بودن لپ تاپ نشان دهنده وجود جریان برق در آن می باشد از این رو وجود آب در سیستم هم می تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد و به مدار اصلی آسیب وارد کند، اگر می خواهید سیستم شما هنگام آب خوردگی دچار آسیب دیدگی نشود باید حتما به این نکته توجه داشته باشید زیرا این می تواند سلامت سیستم شما را حفظ نماید و از آسیب دیدن بیشتر آن جلوگیری کند. مدار ها بسیار حساس هستند به همین دلیل هنگام ورود آب به سیستم به سرعت دچار سوختگی می شوند اما اگر سیستم خاموش باشد این آسیب دیدگی کمتر خواهد بود.

آب را از روی لپ تاپ پاک کنید.

اگر آب روی لپ تاپ ریخت چکار کنیم

در مرحله بعد که شما سیستم را خاموش گردید باید آب ریخته شده بر روی سیستم را پاک نمایید که برای انجام این کار استفاده از دستمال های نخی که به سرعت آب را جذب خود می کنند می توانند انتخاب عالی باشند چون این نوع دستمال ها به شما کمک می کنند تا آب موجود بر روی لپ تاپ را جذب کنید و به نقاط دیگر نفوذ پیدا نکند و از لابه لایه دکمه ها به داخل راه پیدا نکند. با ابر هم می توان آب را پاک نمود تنها باید از وسیله ای استفاده کرد که بتواند آب را به خوبی جذب نماید، تکان دادن لپ تاپ برای از بین بردن آب می تواند آسیب جبران ناپذیری وارد کند پس از انجام این کار خودداری کنید.این ایراد بین همه لوازم الکترونیکی مانند گوشی موبایل نیز رایج است.اگر روزی گوشی شما نیز دچار آب خوردگی شد حتما باید به نمایندگی تعمیرات موبایل ایسوس مراجعه کنید.

لپ تاپ را خشک کنید.

مرحله بعد خشک کردن لپ تاپ است که از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد در این بخش شما می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید اما بهترین راه می تواند قرار دادن لپ تاپ در محیط خشک باشد که این برای زمانی مناسب است که تنها حجم بسیار کمی آب بر روی سیستم ریخته است اما در صورتی که حجم آب ریخته شده بیشتر باشد و به داخل سیستم نفوذ کرده باشد باید از سشوار استفاده نمایید، سشوار را روشن کنید آن را بر روی حرارت بسیار کم گرم قرار بدهید و از فاصله دور بر روی سیستم بگیرید تا به آرامی آب بخار شود بدون این که به قطعات آسیب وارد کند و یا حرارت زیاد باشد و قطعات کوچک را روی نماید. خشک کردن درست و به موقع لپ تاپ از آسیب دیدن بیشتر آن جلوگیری می کند به همین دلیل این نکته اهمیت زیادی دارد که تعمیرکاران هم آن را توصیه می کنند.

لپ تاپ را به یک تعمیرکار مجاز ببرید.

تعمیرات آب خوردگی لپ تاپ ایسوس

در صورتی که حجم آب خوردگی سیستم زیاد است و یا عملکرد آن دچار اختلال شده باید حتما لپ تاپ خود را در اختیار یک تعمیر کار متخصص قرار بدهید تا آن را مورد بررسی قرار بدهد و در صورتی که یکی از قطعات دچار مشکل شده ام را مورد تعمیر و یا تعویض قرار بدهد و همچنین از خراب شدن و سوختن سایر بخش های سیستم شما جلوگیری نماید، البته بدانید که تعمیر کار می تواند هنگام مواجه شدن آب آب خوردگی سیستم را هم خشک نماید و نگذارد که برد و مدار شما دچار سوختگی شود و مجبور به پرداخت هزینه گزاف شوید.

از بروز مجدد این مشکل جلوگیری کنید

یک فعالیت مهم در پایان وجود دارد که شما باید حتما به آن توجه کنید و به آن عمل نمایید آن هم این است که نگذارید دوباره آب و مایعات بر روی لپ تاپ ریخته شود چون آب خوردگی دوباره سیستم می تواند منجر به سوختن کامل آن گردد که در این صورت شما باید برای انجام فعالیت خود یک سیستم جدید تهیه نمایید، این می تواند هزینه سنگینی را به همراه داشته باشد پس از سیستم خود به خوبی مراقبت کنید و نگذارید با این گونه مشکلات مواجه شود. قرار ندادن لیوان آب و نوشیدنی در نزدیکی لپ تاپ و خیس نبودن دست ها هنگام استفاده از سیستم می تواند کمک شایانی به این موضوع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تعمیرات