آدرس نمایندگی مرکزی : تهران خیابان مطهری ، ابتدای قائم مقام جنوبی ، پلاک 158 ساختمان برتر سرویس | تلفن ثابت : 02191300348 | پیام رسان ها : 09991555491

چه کار هایی پس از آب خوردن لپ تاپ ایسوس باید انجام دهیم؟

نکاتی که پس از آب خوردن لپ تاپ ایسوس باید انجام دهید

آب خوردگی لپ تاپ ایسوس

لپ تاپ های ایسوس از جمله محبوب ترین و پرفروش ترین لپ تاپ های بازار هستند. این لپ تاپ ها با طراحی زیبا، عملکرد قدرتمند و قیمت مناسب، مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته اند. با این حال، حتی بهترین لپ تاپ ها نیز در برابر آسیب های فیزیکی و مایعات آسیب پذیر هستند. یکی از شایع ترین آسیب هایی که می تواند به لپ تاپ وارد شود، آب خوردن است. اگر لپ تاپ ایسوس شما آب خورد، باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از آسیب بیشتر به آن انجام دهید.

در این مقاله به بررسی نکاتی که پس از آب خوردن لپ تاپ ایسوس باید انجام دهید، می پردازیم.

1.بعد از آب خوردن لپ تاپ ایسوس وحشت نکنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که وحشت نکنید. آب خوردن لپ تاپ ایسوس یک اتفاق ناگوار است، اما با اقدامات سریع و صحیح می توانید از آسیب بیشتر به آن جلوگیری کنید.ممکن است بعد از آب خوردن لپ تاپ بخواهید با تکتن دادن آب را خارج کنید که این کار باعث رسیدن آب به باقی قسمت هایی که آب به آن نفوذ نکرده است میشود.

2. لپ تاپ را خاموش کنید

تعمیرات لپ تاپ ایسوس

اولین کاری که باید انجام دهید این است که لپ تاپ را خاموش کنید. این کار را با نگه داشتن دکمه پاور به مدت 5 تا 7 ثانیه انجام دهید. اگر لپ تاپ به شارژ متصل است حتما آن را جدا کنید زیرا ولتاژ شارژر میتواند آسیب جدی به لپ تاپ ایسوس شما وارد کند.

همچنین اگر باتری لپ تاپ شما قابل جدا سازی است حتما آن را جدا کنید تا ولتاژ باتری نیز از مدار گرفته شود.

3. مایع اضافی را پاک کنید

با استفاده از یک پارچه خشک، مایع اضافی را از روی سطح لپ تاپ پاک کنید. توجه داشته باشید که از پارچه ای استفاده کنید که پرز نداشته باشد تا به قطعات داخلی لپ تاپ آسیب نرسانید.این عمل از ورود آب روی سطوح خارجی به داخل لپ تاپ میشود و عملا آب کمتری به برد لپ تاپ میرسد.

4. لپ تاپ را پشت و رو کنید

لپ تاپ را پشت و رو کنید تا مایع اضافی از آن خارج شود. می توانید لپ تاپ را روی یک حوله یا پارچه جاذب قرار دهید تا مایع سریعتر خارج شود.پشت و رو کزدن را طوری انجام دهید که کیبورد با سطح پایینی ارتباط داشته باشد . گوشه یکی از میز های منزل بهترین محل برای انجام این کار است

5. قطعات داخلی را خشک کنید

اگر تخصص کافی را دارید لپ تاپ را باز کرده اول سوکت باتری را جدا کنید و به خشک کردن قطعات داخلی ادامه دهید.دقت داشته باشید که این کار را با یک دستمال نرم و خشک انجام دهید تا قطعات داخلی آسیب نبینند.

اگر علم و تخصص لازم برای باز کردن لپ تاپ را ندارید توصیه اکید میشود تا این کار را به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسوس بسپارید.

6. لپ تاپ را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید

با فرض اینکه لپ تاپ شما بعد از انجام اعمال بالا جان دوباره گرفته و روشن شد باز هم میتواند در دراز مدت دچار ایرادات ناشی از آب خوردگی شود.

ترکیب آب و مس های روی برد میتواند باعث تشکیل سولفات در نواحی مختلف برد و بروز مشکلات جبران ناپذیری همچون خاموشی ناگهانی لپ تاپ ایسوس شما شود.

ما در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسوس متخصصانی داریم که با کمترین هزینه عمل سرویس لپ تاپ شما را انجام خواهند داد.

7. لپ تاپ را تکان ندهید

ممکن است بخواهید با تکان دادن لپ تاپ آب را از دستگاه خارج کنید.اما باید بدانید با این حرکت به آب خوردن هرچه بیشتر قطعات داخلی کمک کرده اید.

8.از سشوار استفاده نکنید

سشوار حرارت مشخصی ندارد یعنی مانیتوری ندارد که ما حرارت خروجی آن را اندازه بگیریم . این نا مشخص بودن حرارت میتواند باعث رسیدن آسیب های جبران ناپذیری به لپ تاپ شود.

9. دستگاه را درون برنج نگذارید

تاریخ و نحوه پیدایش نظریه گذاشتن دستگاه آب خورده در برنج اصلا مشخص نیست.اما هرکس این نظریه را عنوان نموده است گویا قصد تخرین لوازم الکترونیکی اعم از لپ تاپ و گوشی موبایل را داشته.

دانه های برنج میتوانند با پیشروی درون لپ تاپ شما باعث خرابی قطعات مختلف شوند.

نتیجه گیری

آب خوردن لپ تاپ ایسوس می تواند یک اتفاق ناگوار باشد، اما با اقدامات سریع و صحیح می توانید از آسیب بیشتر به آن جلوگیری کنید. با رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر شد، می توانید شانس خود را برای تعمیر موفقیت آمیز لپ تاپ خود افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تعمیرات