اطلاعات تماس

آدرس نمایندگی :
شعبه مرکزی : تهران، خیابان جمهوری
بعد از خیابان اردیبهشت ، پلاک 1250
شعبه شرق: خیابان گلبرگ غربی
بعد از میدان هلال احمر نبش کوچه ۹۱ پلاک ۳
شعبه غرب : میدان کاج، خیابان سرو شرقی
نبش کوچه بهزاد، مجتمع شهریار طبقه اول واحد 2

شماره تماس با نمایندگی :
کلیدهای میانبر در ویندوز

استفاده از کلید های میانبر در ویندوز

کلیدهای میانبر در ویندوز :

کلیدهای میانبر در ویندوز به راحتی می‌ تواند به کاربر اجازه دهد که به بهترین شکل ممکن به صورت کاملاً سریع و آسان بتواند به انجام فعالیت‌ های مورد نظر خود بپردازد؛ چراکه ما همه روزه شاهد پیشرفت های خاصی در حوزه فناوری هستیم که در این میان، بی انصافی است اگر بخواهیم که استفاده از کلیدهای میانبر و مهم    را در ویندوز نیز نادیده بگیریم؛ چرا که این کلید ها به راحتی می‌ توانند برای افرادی که دسترسی آسان و راحت را در نظر دارند هر کدام بهترین گزینه برای عملکرد آنها باشد.

توجه به  قالب بندی متن، رفتن به صفحه بعدی و یا قبلی و بسیاری از کاربردهای دیگر از جمله مزیت استفاده از این نوع کلید ها در ویندوز می باشد؛ چراکه افراد شاید به هر دلیلی نتوانند در حین کار به راحتی از قابلیت های ویندوز برای عملکردهای متفاوت استفاده کنند و به همین خاطر، کلیدهای میانبر برروی ویندوز بر روی صفحه کلید می‌ تواند بهترین عملکرد را با سرعت عمل عالی برای کاربران به وجود بیاورد. به همین علت توجه به کلیدهای میانبر می‌ تواند برای افراد نکته کلیدی باشد که کیفیت کار با سیستم را برای آنها به بهترین شکل ممکن بالا میبرد.

برای تعمیرات لپ تاپ ایسوس به نمایندگی تعمیرات ایسوس مراجعه فرمائید.

کلیدهای میانبر در ویندوز

اصولی ترین کلیدهای میانبر :

شما از کلید f1 می توانید برای بالا آمدن صفحه در محیط ویندوز خود استفاده کنید، در صورتی که کلید f2 به راحتی برای انتخاب هر برنامه را می‌ توان مدنظر داشت و همچنین برای رفرش کردن اصولاً کلید f۵ بسیار کاربردی عمل می‌ کند. اما توصیه ما به شما این است که برای یک میانبر اساسی بهتر است کلید کنترل را به واسطه D انگلیسی در نظر داشته باشید.

البته در خیلی از شرایط نیز برای این که شما بتوانید صفحه جدیدی را در صفحه سیستم خود به راحتی باز کنید کنترل را به علاوهN استفاده کنید، که در اصولا در پاره ای از شرایط دیگر برای باز کردن برنامه های خاصی مانند زیرنویس به راحتی می توانید کنترل به علاوه O را فشار دهید. البته توصیه ما به شما این است که این نکات کاربردی و کلیدی را با توجه به نوع کاربرد خود  در نظر داشته باشید؛ چرا که هر کدام می تواند به بهترین شکل ممکن به کیفیت کار شما در هنگام کار با سیستم به شکلی اصولی کمک کند.

برای تعمیرات کیبورد لپ تاپ اینجا کلیک کنید.

این کلید ها را نیز فراموش نکنید :

 

کلید های ترکیبی :

کلید های میانبر به همین جا کاربرد خود را ختم نمی کنند؛ چرا که شما با استفاده از کلید کنترل به علاوه V می توانید در هنگام تایپ هر مطلبی متن خود را به حالت بولد قرار دهید، که این حالت برای افرادی که به کار تایپ مشغول هستند بسیار کاربردی می باشد. اما در یک حالت دیگر برای جستجو در صفحه سیستم کامپیوتری خود مانند مای کامپیوتر شما بهتر است که از کلید میانبر کنترل به علاوه F استفاده کنید که این چنین با سرعت عمل و بالاتری می توانید به سرچ و جستجوی خود در سیستم کامپیوتری و یا لپ تاپ خود مشغول شوید و توجه داشته باشید که در ویندوز اصولا به راحتی می‌ توان با کلید کنترل به علاوه S هر فایلی را ذخیره کرد که این قابلیت یکی از قابلیت‌ های کاربردی و مورد استفاده برای بسیاری از افراد می‌ باشد.

اما شما در هنگام تایپ اگر قصد داشته باشید که از انتقال دادن فایل و یا متنی در هنگام کار خود استفاده کنید به راحتی می توانید کلید کنترل بعلاوه X را فشار دهید. که البته در برخی از شرایط برخی از افراد شاید این کلید را به عنوان کلید برش نیز در نظر بگیرند. اما در حالت کلی شما از کلید کنترل به علاوه C نیز می‌ توانید در فضای تایپ خود برای کپی کردن استفاده کنید. که این کلید صد در صد می‌ تواند برای شما به عنوان یک تایپیست یک کلید کاملاً کاربردی باشد. اما اگر به طور ناخودآگاه فایل پاک شده است به راحتی می توانید از کلید کنترل به علاوه Z برای بازگردانی استفاده کنید.در زیر با تعدادی از این کلید های ترکیبی آشنا خواهید شد.

Ctrl+N ایجاد یک صفحه جدید در مرورگر
Ctrl+O باز کردن یک فایل در نرم افزار هایب مختلف
Ctrl+A انتخاب تمامی المان های صفحه
Ctrl+B بولد کردن متن
Ctrl+I ایتالیک یا مورب کردن متن
Ctrl+U زیر خط دار کردن متن
Ctrl+F پیدا کردن یک متن یا محتوا در برگه
Ctrl+S ذخیره کردن
Ctrl+X کات کردن یا انتقال دادن
Ctrl+C کپی کردن یک متن یا محتوا
Ctrl+V جایگذاری متن یا محتوا
Ctrl+Z برگرداندن عمل قبلی
Ctrl+Y عکس عمل کلید های بالا
Ctrl+P پرینت گرفتن الز یک صفحه
Home رفتن به اول صفحه
End رفتن به پایین صفحه
Ctrl+Esc باز کردن منوی استارت
Alt+F4 بستن برنامه کنونی
Alt+Enter  باز کردن properties یک

کلیدهای میانبر در ویندوز

بالا رفتن سرعت عمل افراد :

اما شما با بستن بسیاری از برنامه‌ های خود در هنگام کار با سیستم می تواند از کلید کنترل و اینتر استفاده کنید؛ چرا که تلفیق این دو به‌ راحتی می‌ تواند برنامه‌ های مورد نظر را برای شما ببندد و حتی برای اینکه به صفحه استارت ویندوز خود وارد شوید کنترل را با کلید خروج می توانید در گوشه بالای صفحه کلید انتخاب کنید. تمام کلید ها همانند کنترل به علاوه P می تواند شما را به قسمت ورد سیستم هدایت کند که این چنین بتوانید به فرآیند تایپ خود مشغول شوید.

بدون شک کاربرد تمام کلیدهای میانبر در ویندوز می تواند به کیفیت هر چه بالاتر کار شما کمک کند و به همین دلیل است که کلیدهای میانبر ویندوز جزء کلید های بسیار کاربردی برای افراد محسوب می شود و خصوصاً آن دسته از عزیزانی که بسیار با سیستم سر و کار دارند با استفاده از این کلیدهای میانبر می‌ تواند سرعت عمل کار خود را بالا برده و به بهترین شکل ممکن از سیستم خود استفاده کنند؛ چرا که ویندوز همیشه قابلیت‌ های ویژه‌ ای را برای افراد به وجود می‌ آورد، که البته بسیاری از کیبورد ها ممکن است برخی از برنامه‌ های خود را با تغییرات خاصی روبرو کنند. اما در حالت عادی این کلید ها بر روی تمام صفحه کلید ها به راحتی انجام می‌ شود.

 

کلید های ترکیبی در دیگر نرم افزار ها :

 

کلید های ترکیبی فقط منحصر به ویندوز نمیشوند بلکه تمامی نرم افزارهای ویندوز نیز برای خود کلید های ترکیبی مختلفی دارند.همین نرم افزاری که شما این صفحه وب را با آن باز کرده اید که یک مرورگر نامیده میشود نیز کلید های ترکیبی خود را دارد.همچنین در نرم افزار های گرافیکی همانند فتوشاپ کلید های ترکیبی سرعت گرافیست ها را بالا میبرد.

کلام آخر :

توجه داشته باشید اگر قصد داشته باشید که یک برنامه را به صورت کامل در صفحه باز کنید می توانید از کلید ویندوز به علاوه UP استفاده کنید اما کلید راهنمایی ویندوز اصولاً با کلید ویندوز به علاوه f1 راحتی کاربرد خود را نشان می‌ دهد و حتی برنامه های کاربردی برای کلید های میانبر ورد نیز کلیدهای خاصی هستند که بدون شک شما برای قالب بندی می توانید از کلید شیفت بعلاوه F1 استفاده کنید اما برای اینکه بخواهید کلمات خود را با گرامر مورد بررسی قرار دهید صد در صد کلید کنترل به علاوهV برای شما بسیار مورد نیاز است، در مورد وسط چین کردن محتوا در هنگام تایپ شما می توانید از کلید کنترل و علاوه E استفاده کنید.

تمام مواردی که در این مقاله به آن اشاره شد باعث می‌ شود که شما بتوانید با کیفیت هر چه بیشتر به فرآیند کار خود در سیستم بپردازید و عملکرد سرعتی تری را انتظار داشته باشید؛ چرا که تکنولوژی و فناوری همیشه دست به دست هم می‌ دهد تا افراد سبک کیفیت زندگی خود را رو به بهبود در نظر داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *