آدرس نمایندگی مرکزی : تهران خیابان مطهری ، ابتدای قائم مقام جنوبی ، پلاک 158 ساختمان برتر سرویس | تلفن ثابت : 02191300348 | پیام رسان ها : 09991555491

روش های مراقبت از لپ تاپ

آشنایی با روش های مراقبت از لپ تاپ

روش های مراقبت از لپ تاپ :

با وجود تورم های موجود و بالا رفتن ثانیه ای قیمت ها باید به خوبی از دستگاه هایمان مراقبت کنیم تا مجبور به پرداخت هزینه های اضافی نشویم. یکی از این دستگاه ها لپ تاپ می باشد که قیمت های نجومی لپ تاپ، کاربران را ملزم کرده تا از این وسیله با دقت مراقبت کنند اما گاها افراد روش های مراقبت را بلد نیستند. ما در این مقاله به آموزش روش های مراقبت از لپ تاپ می پردازیم.

برای تعمیرات لپ تاپ ایسوس خود به نمایندگی تعمیرات ایسوس مراجعه کنید.

روش های مراقبت از لپ تاپ

سازگاری با دمای اتاق :      

این روش یکی از روش های مراقبت از لپ تاپ می باشد، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که لپ تاپتان مدام در حال حمل و نقل می باشد به این نکته توجه داشته باشید که هنگام انتقال لپ تاپ، دستگاه دچار تغیرات دما می شود به طور مثال هیچ گاه دستگاهی را که از هوای گرم وارد هوای سرد شده است را به سرعت روشن نکنید بگذارید تا دستگاه با دمای محیط سازگار شود و بعد روشن کنید و بالعکس یعنی دستگاهی که از هوای سرد وارد هوای گرم شده است را به سرعت روشن نکنید. اگر هنگام استفاده از یک دستگاه، با دمای محیط سازگار باشد منجر به افزایش طول عمر لپ تاپ می شود.

روش های مراقبت از لپ تاپ

خارج نکردن باتری لپ تاپ :

از اشتباهاتی که منجر به کاهش طول عمر دستگاه شما می شود این است که افراد گاها باتری را از دستگاه خارج کرده و آن را مستقیما به برق متصل می کنند. این کار با این که باعث افزایش عمر باتری دستگاه شما می شود اما طول عمر خود دستگاه را کاهش می دهد. برای این که باتری دستگاهتان به خود دستگاه آسیب نزند با مشاهده کوچک ترین مشکل به تعویض و یا تعمیر آن اقدام کنید و این قطعه را بهتر است از مراکز معتبر خریداری فرمائید.

دور کردن مواد خوراکی از دستگاه :

همیشه به این موضوع دقت کنید که خوراکی، نوشیدنی کنار لپ تاپ خود قرار ندهید چرا که با کوچک ترین حواس پرتی ممکن است بر روی دستگاهتان بریزد. اگر بخش مثبت را در نظر بگیریم هزینه زیادی باید برای تعمیرات آن بپردازید در غیر این صورت باید دستگاه جدیدی تهیه کنید.

روش های مراقبت از لپ تاپ

اطمینان قبل از نصب :

علاوه بر این که باید از اورجینال بودن لوازم جانبی که برای دستگاهتان خریداری می کنید اطمینان حاصل فرمائید، حتما اتصال را با دقت انجام دهید چرا که کوچک ترین اشتباه و یا بی دقتی در نصب منجر به آسیب زدن به سوکت دستگاه می شود.

زمان استاندارد شارژ :

از دیگر روش های مراقبت از لپ تاپ این است که به موقع دستگاه را از شارژ در بیاورید یعنی زمانی که می خواهید برای مدت زمانی سراغ دستگاه خود نروید، دستگاه را داخل شارژ نگذارید. این کار علاوه بر آسیب رساندن به شارژر دستگاه طول عمر دستگاه را نیز کاهش می دهد.

اکسسوری های مناسب :

برای این که از آسیب رساندن به ستون فقراتتان جلوگیری کنید باید از کیف و یا کوله مناسب استفاده کنید. کیف مخصوص لپ تاپ دارای ویژگی هایی به شرح زیر می باشد:

ضد آب بودن : برای این که لپ تاپ چند میلیونی شما با چند قطره باران یا برف آسیب نبیند بهتر است از کیف ضد آب استفاده کنید.

داشتن محفظه مناسب : کیف های استاندارد و مناسب لپ تاپ باید جایی جداگانه برای شارژر موس و دیگر لوازم جانبی لپ تاپ داشته باشد.

سبک بودن : علاوه بر سبک بودن وزن لپ تاپ، سبک وزن بودن کیف لپ تاپ هم اهمیت دارد مگر این که شما برای حمل و نقل دستگاهتان از ماشین استفاده کنید.

روش های مراقبت از لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تعمیرات